Kokemustoimintaverkosto – Brändiuudistus
Asiakas
Kokemustoimintaverkosto on nyt Koto. Verkostoon kuuluu miltei 40 valtakunnallista potilas-, vammais- ja läheisjärjestöä sekä heidän noin 700 kokemustoimijaa eri puolilla Suomea. Kokemusasiantuntijat ovat kokemuksen ammattilaisia, joiden tehtävänä on tiedon ja ymmärryksen lisääminen eri alojen ja kohderyhmien keskuudessa.
Työn kuvaus
Lähtökohdat brändiuudistukselle olivat mielenkiintoiset, sillä pääsimme käsiksi vahvasti kokemukseen pohjautuvan tiedon ja mielikuvien äärelle; asioiden, jotka ovat aina läsnä myös brändityössä. Brändityön merkitys korostuu entisestään silloin, kun toiminta perustuu ihmisten kohtaamisiin ja vuorovaikutukseen ja näin brändin uudistettu strategia toimiikin verkoston ja kokemustoimijoiden päivittäisenä työkaluna.
Brändiuudistuksen toimenpiteet:
❤️ Brand-workshopit
❤️ Brändistrategia
❤️ Brändi-identiteetti
❤️ Nimeäminen
❤️ Brändi-ilme
❤️ Verkkosivustouudistus
❤️ Markkinointiviestinnän aineistot
❤️ Brandbook ja ohjeistukset
Brändistrategia
Brändityön tahtotilamme on oppia, ymmärtää ja oivaltaa. Näin kaikki alkaakin asiakasymmärryksestä. Koton brändin toimintaa ohjaa vahva humaani ihmislähtöinen arvopohja. Brändin arvopohja sekä eettiset periaatteet määrittelevät brändipersoonan ominaispiirteitä sekä käyttäytymismalleja niin oikeissa kohtaamisissa kuin markkinointiviestinnässä.
Kun brändin toiminta on suunnitelmallista ja toimintaa ohjaa arvopohjainen strateginen ja tavoitteellinen ajattelu, ovat toimenpiteet perusteltuja sekä brändipersoonan mukaisia.
Koton Missio
Maailmasta parempi paikka kokemukseen pohjautuvan tiedon avulla.
Koton Visio
Kokemustieto (lakisääteiseksi)osaksi yhteiskunnallista päätöksentekoa.
Sanoitamalla Koton brändin merkityksen ja toimintaa ohjaavat tekijät, tarjoamme pitkäaikaiset työkalut verkoston toiminnan kehittämiselle sekä toimintamallit verkoston jäsenten ja kokemusasiantuntijoiden kohtaamisiin ja vuorovaikutukseen.
Brändi-ilme
Kokemustoimintaverkoston tavoitteena on helpottaa kokemusasiantuntija-palvelun käyttöä sekä lisätä kokemukseen pohjautuvan tiedon vaikuttavuutta päätöksenteossa. Ilmeuudistuksen tehtävänä on auttaa tämän tavoitteen saavuttamisessa raikastamalla, selkeyttämällä ja nykyaikaistamalla ilmettä uudistuneen brändin vaatimusten mukaisesti. Uudistuksessa yhdistyy tunnistettavuus, ilo sekä empatia.
Brändi-ilmeen toteutukset
❤️ Logouudistus
❤️ Värimaailma
❤️ Typografia
❤️ Graafiset elementit
❤️ Kuvamaailma
❤️ Kuvitukset
❤️ Graafinen ohjeisto
Sovellukset
Brändiuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös kokemustoimintaverkosto.fi verkkosivusto sekä esitysaineistot.
Lue myös
Piditkö näkemästäsi?
Tarvitsetko ehkä jotain samanlaista yrityksellesi tai palvelullesi? Lähetä meille yhteydenotto- tai tarjouspyyntö oheisella lomakkeella, tai ole meihin suoraan yhteydessä.
Anssi Muurimäki
anssi(a)creativeday.fi
+358 400 796 229