Kokemustoimintaverkosto - Brändiuudistus, pääkuva logolla.

Kokemustoimintaverkosto – Brändiuudistus

Asiakas

Kokemustoimintaverkosto on nyt Koto. Verkostoon kuuluu miltei 40 valtakunnallista potilas-, vammais- ja läheisjärjestöä sekä heidän noin 700 kokemustoimijaa eri puolilla Suomea. Kokemusasiantuntijat ovat kokemuksen ammattilaisia, joiden tehtävänä on tiedon ja ymmärryksen lisääminen eri alojen ja kohderyhmien keskuudessa.

Työn kuvaus

Lähtökohdat brändiuudistukselle olivat mielenkiintoiset, sillä pääsimme käsiksi vahvasti kokemukseen pohjautuvan tiedon ja mielikuvien äärelle; asioiden, jotka ovat aina läsnä myös brändityössä. Brändityön merkitys korostuu entisestään silloin, kun toiminta perustuu ihmisten kohtaamisiin ja vuorovaikutukseen ja näin brändin uudistettu strategia toimiikin verkoston ja kokemustoimijoiden päivittäisenä työkaluna.

Brändiuudistuksen toimenpiteet:
❤️ Brand-workshopit
❤️ Brändistrategia
❤️ Brändi-identiteetti
❤️ Nimeäminen
❤️ Brändi-ilme
❤️ Verkkosivustouudistus
❤️ Markkinointiviestinnän aineistot
❤️ Brandbook ja ohjeistukset

Kokemustoimintaverkoston brändikuva tekstillä, Maailmasta parempi paikka kokemukseen pohjautuvan tiedon avulla.

Brändistrategia

Brändityön tahtotilamme on oppia, ymmärtää ja oivaltaa. Näin kaikki alkaakin asiakasymmärryksestä. Koton brändin toimintaa ohjaa vahva humaani ihmislähtöinen arvopohja. Brändin arvopohja sekä eettiset periaatteet määrittelevät brändipersoonan ominaispiirteitä sekä käyttäytymismalleja niin oikeissa kohtaamisissa kuin markkinointiviestinnässä.

Kun brändin toiminta on suunnitelmallista ja toimintaa ohjaa arvopohjainen strateginen ja tavoitteellinen ajattelu, ovat toimenpiteet perusteltuja sekä brändipersoonan mukaisia.

Koton Missio

Maailmasta parempi paikka kokemukseen pohjautuvan tiedon avulla.

Koton Visio

Kokemustieto (lakisääteiseksi)osaksi yhteiskunnallista päätöksentekoa.

Sanoitamalla Koton brändin merkityksen ja toimintaa ohjaavat tekijät, tarjoamme pitkäaikaiset työkalut verkoston toiminnan kehittämiselle sekä toimintamallit verkoston jäsenten ja kokemusasiantuntijoiden kohtaamisiin ja vuorovaikutukseen.

Kuva, jossa kolme sukupolvea makoilee leppoisasti niityllä. Laajempi näkökulma synnyttää uusia tapoja tehdä asioita.
Kuvakollaasi Kokemustoimintaverkoston brandbookista.

Brändi-ilme

Kokemustoimintaverkoston tavoitteena on helpottaa kokemusasiantuntija-palvelun käyttöä sekä lisätä kokemukseen pohjautuvan tiedon vaikuttavuutta päätöksenteossa. Ilmeuudistuksen tehtävänä on auttaa tämän tavoitteen saavuttamisessa raikastamalla, selkeyttämällä ja nykyaikaistamalla ilmettä uudistuneen brändin vaatimusten mukaisesti. Uudistuksessa yhdistyy tunnistettavuus, ilo sekä empatia.

Brändi-ilmeen toteutukset

❤️ Logouudistus
❤️ Värimaailma
❤️ Typografia
❤️ Graafiset elementit
❤️ Kuvamaailma
❤️ Kuvitukset
❤️ Graafinen ohjeisto

Kokemustoimintaverkoston kuvitushahmot.

Sovellukset

Brändiuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös kokemustoimintaverkosto.fi verkkosivusto sekä esitysaineistot.

Tutustu sivustoon

Uudistetun kokemustoimintaverkosto.fi sivuston layout.
Uudistetun kokemustoimintaverkosto.fi sivuston layout.
Uudistetun kokemustoimintaverkosto.fi sivuston layoutin mobiilinäkymät.

Piditkö näkemästäsi?

Tarvitsetko ehkä jotain samanlaista yrityksellesi tai palvelullesi? Lähetä meille yhteydenotto- tai tarjouspyyntö oheisella lomakkeella, tai ole meihin suoraan yhteydessä.

Ota yhteyttä - Anssi Muurimäki

Anssi Muurimäki

anssi(a)creativeday.fi
+358 400 796 229

Jätä yhteydenottopyyntö.

    Lisää työnäytteitä

    MBH Breweries

    MBH Breweries
    Brändi-ilme

    Sävelten arkkitehtuuria
    Visuaalinen ilme

    Fressis.fi - Älä ole koekaniini

    Fressis.fi
    Tekoäly-avusteinen kampanjatoteutus

    Pesäpalloliiton pesisliikkari
    Visuaalinen ilme

    Vantaa - Yhteinen koulu -hanke

    Vantaan kaupunki
    Yhteinen koulu -hanke

    OP Ylä-Uusimaa
    Lanseerauskampanja

    CAP-Autokoulu
    Brändi-ilmeen uudistus

    CaTe Nordic Beauty

    Cate Nordic Beauty
    Brändi-identiteetti ja visuaalinen ilme

    Metsähallitus
    Älä narraa -kalastonhoitokampanja

    Perfetta

    Kotipizzan Perfetta.fi
    Ilme- ja sivustouudistus

    Syöpäjärjestöt
    Visuaalisen viestinnän konsepti

    Bun2Bun
    Brändi-ilmeen uudistus

    Erillisverkot vastuullisuusraportti

    Erillisverkot
    Vuosikertomus ja vastuullisuusraportti

    Kotiasemasi vantaalla valokuvanäyttely

    Vantaan kaupunki
    Kotiasemasi Vantaalla valokuvanäyttely

    Pinni.fi
    Sivustouudistus

    Chalupa
    Brändi-ilmeen uudistus

    Suomen osakeliitto

    Suomen osakesäästäjät
    Brändi-ilmeen uudistus

    Allbrands.fi
    Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus