
Virtuaalimuseo Muste – Brändi-ilme
Asiakas
Virtuaalimuseo Muste kokoaa yhteen Järvenpään, Tuusulan ja Keravan alueiden kulttuuriperintöä saavutettavina digitaalisina elämyksinä. Virtuaalimuseo tavoittelee elämyksellistä, vuorovaikutteista ja osallistavavaa museoelämystä, jonka voi kokea lisätyn ja laajennetun todellisuuden keinoin.
Työn kuvaus
Keväällä 2025 avautuva Virtuaalimuseo Muste sai nimensä 2024 järjestetyn nimikilpailun tuloksena.
Musteen symboliikka, muotokieli ja tematiikka ohjasivat Virtuaalimuseo Musteen brändi-ilmeen syntyä. Asiakkaan vahva visio virtuaalimuseon muuntautumiskyvystä, vaikuttavuudesta ja jäljen jättämisestä vahvistui ajatuksissamme ja sai aikaan hyvin abstrakteja ja muovautuvia olomuotoja. Näin alkoi syntyä Virtuaalimuseo Musteen brändi-ilme.
Toimenpiteet
Brändi-ilme tarvitsi hyvin tunnistettavan ja monikäyttöisen tunnuksen, joka mukautuu ja muovautuu myös kolmelle eri kielelle. Koska ilmettä tullaan soveltamaan moneen eri käyttötarkoitukseen, tuli sen pitää sisällään monipuolisia graafisia elementtejä sekä laaja värimaailma. Kaikki saavutettavasti, kuten hyvään suunnitteluun nykyaikana kuuluu.
Niin tunnuksen kuin ilmeen animoinnit vahvistavat Virtuaalimuseo Musteen tematiikkaa ja perimmäistä olemusta. Animaation keinoin tuemme muovautuvuutta, jatkuvuutta sekä lisäämme vaikuttavuutta.
Brändi-ilme koostuu niin logon, typografia, värimaailman kuin graafisten elementtien osalta ja sen käyttö ohjeistetaan laajassa graafisessa ohjeistossa.
- Brändistrategia
- Brändi-ilme
- Animaatiot
- Brändikäsikirja
- Graafinen ohjeisto
- Graafinen suunnittelu
- Aineistotuotannot



Aika uudistaa brändiä?
Mikäli brändiuudistus on ajankohtainen, poimi käytännön vinkit onnistuneeseen uudistukseen
Meille myös!
Tarvitsetko ehkä jotain samanlaista yrityksellesi tai palvelullesi? Lähetä meille yhteydenotto- tai tarjouspyyntö oheisella lomakkeella, tai ole meihin suoraan yhteydessä.

Anssi Muurimäki
anssi(a)creativeday.fi
+358 400 796 229