CAP-Autokoulu – Brändi-ilmeen uudistus
Asiakas
CAP on pohjoismaiden suurin ja edelleen kasvava kuljettajakoulutusyritys. Toimipisteitä konsernilla on jo yli sata ja yhtiö on laajentanut viime vuosina toimintaansa mm. Saksan markkinoille.
Työn kuvaus
Muutoksen ei tarvitse aina olla iso ollakseen merkittävä. Uudistimme ikonisen CAP-Autokoulun brändi-ilmeen vanhaa kunnioittaen ja pieniin yksityiskohtiin huomiota kiinnittäen.
Logosuunnittelu
Suunnittelun ensimmäinen vaihe oli Cap-Autokoulun tunnuksen facelift. Jopa ikonisen tunnuksen ulkoasu haluttiin säilyttää ennallaan ja tunnistettavana, mutta pienten yksityiskohtien ja päivitystoimenpiteiden avulla saimme tunnukseen enemmän ryhtiä sekä tasapainoa.
Vuosien saatossa tunnuksen tekstiosasta Cap-Autokoulu oli toteutettu vaihtelevia versiota ja uudistuksen yhteydessä tekstiosa haluttiin yhtenäistää niin, että käytössä on vain yksi, eli Autokoulu-tekstiosa.
Brändi-ilme
Cap-Autokoulun brändi-ilme uudistuksen elementit löytyivät niinkin lähteltä, kuin yhdistämällä tunnuksen muotokieltä sekä liikennetematiikkaa. Brändi-ilmeen modulaariset kaarevat muodot ovat osia Cap-logomerkistä, jättäen helposti tunnistettavan ja yritykseen yhdistettävän muistijäljen.
Brändi-ilmettä täydennettiin persoonallisella ja kohderyhmää puhuttelevalla kuvitustyylillä. Monikäyttöisyyden ansiosta kuvituksia on käytetty mm. ikkunoiden huurreteippauksissa, sisustustapetissa sekä erilaisissa markkinointiviestinnän ratkaisuissa.
CAP.fi-sivustouudistus
Cap.fi sivuston käyttökokemus sekä visuaalinen käyttöliittymä uudistettiin brändin ilmeuudistuksen yhteydessä. Uudistuksen tarkoituksena oli yksinkertaistaa käyttökokemusta, selkeyttää sivuston sisältörakennetta sekä jalkauttaa brändi-ilmeen uudistus läpi kaikkien Cap Autokoulun medioiden ja kontaktipisteiden.
Piditkö näkemästäsi?
Tarvitsetko ehkä jotain samanlaista yrityksellesi tai palvelullesi? Lähetä meille yhteydenotto- tai tarjouspyyntö oheisella lomakkeella, tai ole meihin suoraan yhteydessä.
Anssi Muurimäki
anssi(a)creativeday.fi
+358 400 796 229