Saammeko Luovan? -manifesti

Saammeko luovan? -manifesti on meidän yrityksemme tarina, meidän lupauksemme itsellemme ja asiakkaillemme siitä, millaista työskentely kanssamme on ja millaiseksi työympäristömme ja kulttuurimme rakennamme. Näin julkisesti esitettynä se on myös motivaattori aidosti ja oikeasti toimia päämääriemme mukaisesti.

Miten luovuus näkyy työssämme?

Meille luovuus tarkoittaa halua nähdä itsestäänselvyyksien taakse ja taitoa löytää aina uusia näkökulmia ja lähestymistapoja toimeksiantoihimme. Eri tavalla kuin edellisellä kerralla. Eikä vain ollaksemme erilaisia, vaan siksi, että tavoittelemme tänään parempaa lopputulosta kuin eilen. Kehitys ja kasvu eivät tapahdu mukavuusalueella ja siksi tavoitteenamme on kehittyä ja uusiutua jokaisen asiakkuuden ja työpäivän seurauksena.

Jatkuva kehitys on menestyksen ja kasvun siemen ja näin ollen mekin kehitämme jatkuvasti omia toimitapoja ja ajattelumalleja. Olemme jakaneet nämä mallit kolmeen kokonaisuuteen, joista voit halutessasi lukea tarkemmin. Toivottavasti ajatuksemme välittyvät ja resonoivat.

On hyvä muistaa, että luovuus ei tarkoita samaa kuin olla taiteellinen. Luovuus ei vaadi piirustustaitoa, musikaalisuutta, esiintymiskykyä tai kielipäätä. Vaikka erilaiset taiteenalat ovatkin kiistatta luovia toimialoja ja ilmaisukeinoja, on mielestämme tärkeää ymmärtää, että luovuus on paljon muutakin. Se ei ole pelkästään taiteilijoiden tai luovien alojen ammattilaisten yksinoikeus ja kyky, vaan se on voimavara, jonka jokainen meistä voi omaksua ja sitä hyödyntää. Kuka vain voi olla luova, sillä kyse on ajattelumallien ja toimintatapojen muutoksesta.

On luovuus meille toki myös kyky nähdä ja hahmottaa asioita visuaalisesti, ymmärtää sommittelun, väriopin ja typografian periaatteet sekä soveltaa näitä käytännössä asiakastöissämme. Kaikille meistä se on myös henkilökohtainen ilmaisukeino. Näin teemme työtä, jolla on meille tarkoitus ja töitä, joilla on asiakkaillemme merkitys.

Yhdessä luovien,

Mikko & Anssi

Saammeko luovan, Miten luovuus näkyy työssämme? Mainostoimisto Day, Mikko Rauhamäki
Saammeko luovan, Mainostoimisto Day, Anssi Muurimäki

Haluatko testata manifestimme käytännössä?

Tai jatkaa keskustelua puhelimitse, Teamsilla tai vaikkapa lounaan merkeissä? Ota yhteyttä tai jätä yhteydenottopyyntö oheisella lomakkeella.