Maahanmuuttovirasto – Visuaalisen ilmeen päivitys

Asiakas

Maahanmuuttovirasto eli Migri ylläpitää Suomen vastaanottojärjestelmää toteuttaen maahanmuuttopolitiikkaa sekä tehden päätökset kaikissa maahanmuuttoon liittyvissä asioissa sisäministeriön ja työ- ja elinkeinoministeriön ohjauksessa. Migri tarjoaa asiakkailleen viranomaispalvelujen ohella myös laadukasta asiantuntijuutta ja tietopalveluja kansainvälisen yhteistyön ja poliittisen päätöksenteon tueksiin.

Työn kuvaus

Migrin visuaaliseen ilmeeseen kaivattiin päivitystä ja uusia elementtejä rikastamaan jo olemassa olevaa ilmettä. Tehtävänämme oli uusia väripalettia ja graafisia elementtejä niin, että ne olisivat monipuolisemmin ja helpommin käytettävissä aiemman visuaalisen ilmeen ollessa hyvin sininen elementteineen. Uusien elementtejä suunnittelessa tuli ottaa huomioon, että ne toimivat vanhojen käyttöön jäävien elementtien ja materiaalien kanssa saumattomasti yhdessä.

Päivitimme värimaailmaa saavuttevammaksi kaikkien muiden värien osalta paitsi Migrin tummansininen jäi entiselleen. Väripalettiin jäivät käytetyimmät värit päivitettyinä versioina eli vaalean sininen, vihreä ja keltainen sekä uusina väreinä palettiin lisättiin oranssi ja violetti. Punainen jäi käyttöön vain huomiovärinä. Uusissa graafisissa elementissä on huomioitu niin Migrin tunnuksen ja käyttöön jäävien elementtien muotokieli kuin M-kirjain kolmessa eri värivaatiossa.

Toimenpiteet

Sovellukset

Uudet värit ja elementit otettiin heti käyttöön Maahanmuuttoviraston uusissa toteuttamissamme asiakirja- ja powerpoint-esityspohjissa. Materiaalien rikkaamman värimaailman ja monipuolisen käyttötarkoitusten takaamiseksi toteutimme pohjista useampia eri väri- sekä sommitteluvariaatioita.

Ikonit 

Migrin ikoni uudistuksessa haluttiin ikoneista saada yhdenmukaisia ja selkeitä tukemaan erilaisia tekstisisältöjä. Ikoneiden tyylissä huomioitiin myös uusi kuvitustyyli mutta pelkistetysti, jotta ikonit ovat käyttökelpoisia myös pienikokoisina.

Kuvitukset

Migrin kuvitustyyli uudistettiin vanhojen kuvitusten aiheita mukaillen suunnitellen myös joitakin täysin uusia kuvituksia. Kuvituksista haluttiin saada helpostilähestyttäviä, joten tyylissä korostuvat vektoreiden pehmeät muodot ja harmoninen värikkyys. Mahdollisuuksien mukaan useimmissa kuvituksissa on käytetty myös ihmishahmoa. 

Meille myös!

Tarvitsetko ehkä jotain samanlaista yrityksellesi tai palvelullesi? Lähetä meille yhteydenotto- tai tarjouspyyntö oheisella lomakkeella, tai ole meihin suoraan yhteydessä.

Ota yhteyttä - Anssi Muurimäki

Anssi Muurimäki

anssi(a)creativeday.fi
+358 400 796 229

Jätä yhteydenottopyyntö.

    Voit jättää meille tarjouspyynnön myös tiedostona (pdf,word,ppt)

    Lisää työnäytteitä

    Virtuaalimuseo Muste
    Brändi-ilme

    Digiteam
    Brändiuudistus

    MBH Breweries

    MBH Breweries
    Brändi-ilme

    Sävelten arkkitehtuuria
    Visuaalinen ilme

    Fressis.fi - Älä ole koekaniini

    Fressis.fi
    Tekoäly-avusteinen kampanjatoteutus

    Pesäpalloliiton pesisliikkari
    Visuaalinen ilme

    Vantaa - Yhteinen koulu -hanke

    Vantaan kaupunki
    Yhteinen koulu -hanke

    Kokemustoimintaverkoston brändi-uudistus

    Kokemustoimintaverkosto
    Brändiuudistus

    OP Ylä-Uusimaa
    Lanseerauskampanja

    CAP-Autokoulu
    Brändi-ilmeen uudistus

    CaTe Nordic Beauty

    Cate Nordic Beauty
    Brändi-identiteetti ja visuaalinen ilme

    Metsähallitus
    Älä narraa -kalastonhoitokampanja

    Perfetta

    Kotipizzan Perfetta.fi
    Ilme- ja sivustouudistus

    Syöpäjärjestöt
    Visuaalisen viestinnän konsepti

    Bun2Bun
    Brändi-ilmeen uudistus

    Erillisverkot vastuullisuusraportti

    Erillisverkot
    Vuosikertomus ja vastuullisuusraportti

    Kotiasemasi vantaalla valokuvanäyttely

    Vantaan kaupunki
    Kotiasemasi Vantaalla valokuvanäyttely

    Pinni.fi
    Sivustouudistus

    Chalupa
    Brändi-ilmeen uudistus

    Suomen osakeliitto

    Suomen osakesäästäjät
    Brändi-ilmeen uudistus

    Allbrands.fi
    Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus